Pedantiska jag...

Ja ibland kan jag vara pedantiskt av mig och det kan jag tacka min mamma för. Inte min pappa, tro mig, kika i hans verkstad.. Häromveckan fick jag den briljanta idén att köpa samlingspärmar till min samling av biltidningar från Bilsport som jag samlat under några års tid. Hittills har de varit nerstoppade i tre klena plastpåsar djupt in i en garderob. Synd att de ska slitas ner och inte återläsas. Alltså vem orkar släpa ut en tung påse m biltidningar en söndagsmorgon bara för att läsa en viss nummer?.. Lättare att om tidningarna är kronologiskt sorterade i pärmar som därefter placeras på hyllor så de blir lättillgängliga för mig, tugglada hundar, fulla polare som ska visa vilka bilar de sett, aggressiva snorungar som älskar ljudet av papper som rivs och Gud vet vad..


Jag tog mig i kragen i afton och räknade upp alla tidningar så jag vet hur många pärmar jag behöver beställa hem.. 102! Inte pärmar för helvete!.. Etthundratvå jefla tidningar alltså! 34 dubbelmackor! 24 nummer kostar tusenlappen, det är alltså en årsprenumeration. Jag har alltså lagt ut över 4000 spänn under 4 års tid plus lite till. Till vänster om bilder gömmer sig travar med diverse biltidningar, medlemstidningar, herrtidningar som Slitz, Moore och annat diverse skit. Säkert 3-siffrigt antal där också. Vågar inte räkna. Men visst, Ni där ute har säkert sjukt stora tidningssamlingar som inte ens får plats i förrådet i källarn...

Ögongodis är bästa godiset! Det kan man inte få för mycket av! Eller?..

Kommentarer
Postat av: Fredo

Som du vet att jag har Manga här hemma i hylla, o det är över 150 styck :) o det kosta mellan 59-69 kr per manga.. Så du är inte ensam om det ;



Ska vi kolla nåt film imorron? cya

2010-02-16 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0